Q&A
APT (slides toledo)

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    manama financial economics // Macro-Finance
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vicky



Geregistreerd op: 10 Jan 2010
Berichten: 78

BerichtGeplaatst: 15-06-2010 13:03:46    Onderwerp: APT (slides toledo) Reageren met citaat
Ik had opgeschreven: bestaan er negatieve risk prices? Als antwoord had ik dan ne hele uitleg ivm inflatie en insurance, maar ik snap het zelf niet zo goed...

Hoe kunt ge bv uit de tabel van Chen verklaren dat UI, UTS en DEI een negatieve prijs hebben?

Verder vroeg ik me ook nog af op wat de laatste slide slaat: wat betekent die conditional juist?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
reina



Geregistreerd op: 23 Dec 2009
Berichten: 57

BerichtGeplaatst: 15-06-2010 14:11:53    Onderwerp: Reageren met citaat
negatieve risk price is gewoon dat ge moet betalen ipv vergoed worden voor risico. U risico vermindert hier en daarom moet ge betalen ipv RP te krijgen.
Hebben we toch ook met empirics gezien (daar was dat met die negatieve covariantie)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
vicky



Geregistreerd op: 10 Jan 2010
Berichten: 78

BerichtGeplaatst: 15-06-2010 14:44:16    Onderwerp: Reageren met citaat
ja oke maar daar is da omda ge ene negatieve covariantie had met de markt, da kunt ge toch ni zeggen over bv UTS

en dan nog, het gaat over negatieve prijs, niet risk premium

als uw covariantie negatief is kunt ge nog altijd een positieve RP hebben als ge ne negatieve prijs hebt of zie ik da nu verkeerd?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Geoff



Geregistreerd op: 23 Dec 2009
Berichten: 61
Woonplaats: Edegem

BerichtGeplaatst: 15-06-2010 19:02:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Een negatieve prijs voor risico betekent dat assets die een hoge 'loading'/exposure hebben op deze factor zeer gegeerd zijn. Dit is wat ge wilt. Bijvoorbeeld ge wilt assets die een hoge payoff hebben in tijden van grote inflatie omdat inflatie uw reëel kapitaal opvreet. Doordat deze assets zeer gegeerd zijn hebben ze een laag vereist rendement.

Om op uw laatste vraag te antwoorden: als uw covariantie negatief is, is het omgekeerd. Dat betekent dat uw asset veel payoffs heeft als inflatie laag is en weinig payoffs als inflatie hoog is. Dat is dus niet wat ge wilt, dus is dit asset minder gegeerd, dus ligt het vereist rendement hoger om het te houden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    manama financial economics // Macro-Finance Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum