Q&A
H16: appreciation/depreciation

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    manama financial economics // Currency Derivative Markets
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vicky



Geregistreerd op: 10 Jan 2010
Berichten: 78

BerichtGeplaatst: 19-06-2010 18:38:01    Onderwerp: H16: appreciation/depreciation Reageren met citaat
op pag 587 zeggen ze dat ne hogere IRR beter is dan ne lagere (IRR EUR < IRR USD en EUR lening is duurder) --> dan zeggen ze dat ze beide evenwaardig zijn als de euro apprecieert (wat ik al niet begrijp omdat ik altijd dacht dat een sterke munt samenging met lage interestvoeten)

op pag 589 zeggen ze het precies andersom: IRR(CNY) > IRR(USD) wat in principe dan wilt zeggen dat CNY beter is om te lenen maar daar blijkt dat USD dan beter is omdat CNY zou apprecieren (terwijl hierboven bleek dat een appreciatie zorgt voor een hogere IRR...)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Geoff



Geregistreerd op: 23 Dec 2009
Berichten: 61
Woonplaats: Edegem

BerichtGeplaatst: 20-06-2010 11:32:01    Onderwerp: Reageren met citaat
p. 587:
Ze zeggen niet dat een hogere IRR beter is als een agere IRR. Uw IRR is gewoon uw rate die de NPV van de lening 0 maakt. Het feit dat de EUR lenig duurder is wet ge op basis van de voorgaande berekeningen, maar die gaan expliciet niet uit van het scenario dat de NPV van beide leningen gelijk is aan 0. Dus, in feite kunt ge voor dit stukje tekst effe vergeten dat de euro lening duurder is.
Ge moet voor dit stuk in gedachten houden dat voor hogere rates een zwakkere currency verondersteld wordt, dus één waarvan de markt denkt dat ze zal zakken in waarde (covered interest parity, als ik me niet vergis) en dus andersom voor lagere rates (zal appreciëren). Dus, nu wilt ge nagaan of de hogere IRR voor de dollar lening te verantwoorden is door 'expected currency movements' (vergelijk met formule op p.590): de markt verwacht (ruwweg) dat de euro 0.2% p.a. apprecieert tov de dollar. Als gij tegen de appreciatie van de euro wilt speculeren, ddan kunt ge best een EUR lening nemen. Ge denkt dat de markt verkeerd is, dus de lagere Europese rentevoeten zullen niet ongedaan gemaakt worden door appreciatie van de Euro, dus dat is kassa kassa om euros te lenen ipv dollars.

p. 589
Dat is dus eigenlijk hetzelfde verhaal. De IRR (effectieve rente) die ge betaalt voor uw Chinese lening is groter dan voor uw dollar lening, wat zou te verantwoorden zijn als de dollar zou appreciëren, of de yuan depreciëren. Aangezien dat wellicht niet zal gebeuren, wordt ge dus dik in het zak gezet door de Chinese bank. Overigens, vanaf maandag laat de Chinese centrale bank de wisselkoers van de yuan geleidelijk aan vrij, dus zal die normaal geleidelijk aan appreciëren: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20100620_020
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
vicky



Geregistreerd op: 10 Jan 2010
Berichten: 78

BerichtGeplaatst: 20-06-2010 11:50:16    Onderwerp: Reageren met citaat
haha das iets waar e morge mee gaat uitpakken e! zowiezo da gij gaat zeggen dat Yen gaat apprecieren Razz

nema merci voor de uitleg!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Geoff



Geregistreerd op: 23 Dec 2009
Berichten: 61
Woonplaats: Edegem

BerichtGeplaatst: 20-06-2010 11:54:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Tis de yuan Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
reina



Geregistreerd op: 23 Dec 2009
Berichten: 57

BerichtGeplaatst: 20-06-2010 12:57:51    Onderwerp: Reageren met citaat
haaa klinkt goed geoff, dat van de YUAN ga ik ook onthoude si ... Hopelijk kan ik zo toch iets slim op da examen afgeven!!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    manama financial economics // Currency Derivative Markets Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum